2015. október 29., csütörtök

Az asztofizikus hozzászól

Ma jól haladtam a kutatásommal, így jutalomból lefesthettem a Tejútrendszert:


Akármilyen hihetetlen, a képen a mi Napunk csak egyetlen apró pötty a többiből, se több, se kevesebb.
Kiszámoltam, hogyha ezt az egészet annyira picikére zsugorítanánk, hogy a Napunk egy focilabdának felelne meg (ez esetben a Föld kerülete kicsit több, mint 6 mm lenne), akkor 130 km/h-s sebességgel (pont, mint az autópályán) kerekítve 128 évig kellene utaznunk, hogy egyik végéből a másikba érjünk. Aztán úgy találtam, hogy nem zsugorítottam össze eléggé a rendszert, hogy elég szemléletes legyen, szóval kiszámoltam, hogyha a Napunk üveggolyó méretű lenne, (5 centis kerületű), akkor CSAK 9,3 évig kéne 130 km/h-s sebességgel száguldani, hogy átutazzuk. 
Így aztán, ha bárki be akar szólni, vagy bárkitől félsz, nyugodtan megmondhatod neki, hogy az Univerzumban éppen ugyanakkora kis csipszar ő is mint te, hiába nagyobb 8 centivel és 9 kilóval, és hiába van neki 2 oklevéllel több. 
Ide nekem az oroszlánt! :D

1 megjegyzés:

LIFE UPDATE

Az elmúlt 5 év tömören: összejöttem a szembeszomszéddal, összeházasodtunk, építettünk egy házat, és lett egy gyerekünk, Guszti. Szóval semmi...